Warnockovo dilema

jak interpretovat chybějící odezvu (podle Bryana Warnocka)

Popisuje stav, kdy příspěvek nemá žádnou odezvu, a není proto možné určit, zda pouze nikoho nezaujal, nebo byl příspěvek naopak tak výborný, že k němu nikdo nemá co dodat.

Toto dilema se týká především mailing listů a diskuzních fór, kde neexistuje obdoba tlačítka Like, a tak jsou odpověď nebo komentář jediným způsobem, jak autor může získat odezvu. 

Pravidlo jednoho procenta totiž odhaduje, že v internetových komunitách (například diskuzní fóra) je pouze 1% lidí aktivními autory obsahu, a zbytek informace pouze konzumuje.

V době algoritmů sociálních sítí lze tento fenomén zneužít. Některé sociální sítě zvyšují dosah příspěvkům s větším počtem komentářů. Někteří marketéři a jiní tvůrci obsahu naschvál uvádějí v příspěvcích v drobné míře chybné informace, aby nalákali opravychtivé komentující.

Jejich komentáře poté způsobí, že algoritmus té dané sociální sítě doporučí příspěvek s chybou více uživatelům.


Zda si tento účet spletl vlajky Ruska a Nizozemska omylem, to se nedozvíme. Je ale zřejmé, že mu to za krátký čas přineslo mnoho interakcí.

Humorná interpretace tohoto fenoménu doporučuje uživatelům, kteří na internetu položili nějaký dotaz, ale nikdo jim neodpověděl, aby pod druhým účtem zanechali špatnou odpověď. U některých uživatelů bude touha opravit špatnou odpověď vyšší, než by byla touha pomoci zodpovědět samotnou otázku (Cunninghamův zákon).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zdroje: Holiday, Ryan (2012). "Can't Stand the Silence", theguardin.com, YouTube: Marketing Misdirection and Intentional Mistakes Marketing