Funkce Delegáti řeší tento problém. Umožní členům vašeho týmu přepínat se do společného účtu stejně jednoduše, jako přepínají mezi svými osobními účty. Další výhodou je, že tato funkce je dostupná všem uživatelům Twitteru, a není potřeba, aby váš sdílený účet splňoval nějaké požadavky.
Jak na to?
Pokud chceme někoho pozvat, aby spravoval náš účet, daný uživatel musí mít nejprve povolené přijímaní pozvánek do funkce delegát. Může tak učinit z nabídky:
Nastavení a soukromí → Zabezpečení a přístup k účtu → Delegát
a zaškrtnout následující volbu:
Povolit ostatním, aby vás pozvali ze svého účtu.
Dále si také může zvolit, zda ho ke spravování účtu může pozvat kterýkoliv jiný účet, nebo zda toto povolí pouze účtům, které sleduje.
Pokud stejnou stránku nastavení otevřete i na svém sdíleném účtu, můžete odeslat pozvánku kterémukoliv účtu, který má povolené přijímání pozvánek.
Tuto možnost najdete pod nabídkou:
Nastavení a soukromí → Zabezpečení a přístup k účtu → Delegát → Členové, které jste delegovali
jako tlačítko
Pozvat člena
Pro každého uživatele můžete určit, zda bude Přispěvatel nebo Správce. Obě role mají následující pravomoce:
- psaní tweetů, retweetování, lajkování
- plánování nebo mazání tweetů
- posílání a čtení soukromých zpráv
- vytváření seznamů uživatelů a sbírek tweetů
Správce (momentálně nesprávně přeložený jako „Správ“) má navíc následující pravomoce:
- pozvání dalších uživatelů do role Přispěvatelů nebo Správců
- zobrazování analýz tweetů
K čemu naopak delegovaní členové přístup nemají, je změna nastavení účtu, hesla, nebo způsobu přihlášení. Tato pravomoc zůstává pouze v rukou uživatelů, kteří se do společného účtu přihlašují přímo.
Pokud vás někdo pozval ke spravování svého účtu jako delegáta, pozvánku najdete na hlavní stránce u své ikonky, tam kde přepínáte mezi profily.
Po jejím přijetí můžete vystupovat za sdílený účet. Přepnout mezi jedním a druhým účtem je kdykoliv možné. Při psaní příspěvku (i odpovědí) se zobrazí varování, že jej píšete jako delegát za společný účet. Spíše si musíte dát pozor, abyste za sdílený účet omylem něco nelajknuli nebo neretweetnuli.
Pokud vás tento článek naučil něco nového, budeme rádi, pokud jej budete sdílet, a ulehčíte tak práci s Twitterem i dalším uživatelům.
Dříve jsme psali o nebezpečí, které vám hrozí, pokud používáte sdílený účet, který byl registrován na někoho, kdo již ve vašem týmu nefiguruje. Tento problém bohužel funkce delegát neřeší. Pokud by se původní člen rozhodl společného účtu zmocnit, stačí mu, aby poprosil podporu Twitteru o obnovení přístupu z jeho emailové adresy. Přečtěte si více v našem dřívějším vláknu na Twitteru.